Relevancia en medios digitales. Análisis del tratamiento del debate presidencial argentino durante la campaña de 2019

Authors

  • Celeste Gómez Wagner
  • Nadia Koziner

Keywords:

Relevance, Elections, Digital Media.

Abstract

Electoral contexts are favorable moments to study the behavior of media agendas. The mandatory presidential debate held in Argentina in October 2019 was the first of its kind and its particular features made it an event that stood out from the campaign. The objective of this paper is to analyze the relevance of the debate in TN and Infobae, two national cybermedia. For this, a content analysis is made, from the identification of a series of features of digital environments. It is observed that the possibilities of the hypertextual, interactive and multimedia level are still used in a limited way. Additionally, an episodic treatment of the presidential debate is noticed, predominantly framed as a horse race.

Author Biographies

Celeste Gómez Wagner

Celeste Gómez Wagner, licenciada en Ciencias de la Comunicación por la Universidad de Buenos Aires (UBA). Cursa Magíster en Periodismo en la UBA y trabaja como analista de datos. Integra el Observatorio de Medios sobre Agendas, calidad informativa y procesos productivos en medios, de la Universidad Nacional de Quilmes; y colabora como adjunta en un Grupo de Investigación en Comunicación (GIC) en la UBA.

Nadia Koziner

Nadia Koziner, doctora y magíster en Ciencias Sociales y Humanas por la Universidad Nacional de Quilmes (UNQ). Licenciada en Ciencias de la Comunicación por la Universidad de Buenos Aires (UBA). Investigadora del CONICET y del programa Industrias culturales y espacio público: comunicación y política en la Argentina (UNQ). Es docente en la UBA y dicta clases en la UNQ y la Universidad Nacional de Tres de Febrero (UNTreF).

Published

2023-09-29
سرور مجازی ایران Decentralized Exchange
فروشگاه اینترنتی